مصاحبه آرشیو خبر ها
ماجرای حیرت پزشكان ایتالیایی از كیفیت بافت عضلانی رونالدو

ماجرای حیرت پزشكان ایتالیایی از كیفیت بافت عضلانی رونالدو

پروفسور استفانو تیره‌لی پزشك و روانشناس ورزشی در گفتگو با Rai Sport در تحلیل كاركتر روحی و جسمی كریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی باشگاه یوونتوس گفت:

 

 

بهبودی كشش درجه اول عضلانی در یك بازیكن عادی فوتبال، مصدومیتی شایع است اما اینكه یك بازیكن در كمتر از دو هفته مجدداً ریكاوری كند و به بالاترین سطح مسابقات بازگردد تنها از بازیكنی فرازمینی و منحصربه فرد مثل رونالدو برمی‌آید. او بازیكنی است كه در بیرون از زندگی فوتبالی‌اش نیز به شدت به فیزیك و بدنش توجه ویژه دارد و این دیگر بر هیچكس پوشیده نیست.
چند وقت پیش كه به همراه دو نفر از همكارانم تصاویر و داده‌های پزشكی او در كلینیك یوونتوس را نگاه می‌كردم از بافت عضلانی او شگفت‌زده شدیم. آنجا بود كه فهمیدم می‌توان سن تقویمی 34 ساله داشت اما بافت عضلانی و جسمانی فردی 29 الی 30 را دارا بود. این نتیجه مراقبت‌ها و توجه مثال‌زدنی انسانی است كه ورزش اولویت درجه یك زندگی‌اش است؛ لذا بهودی سریع مصدومیت‌های او از حمله مورد اخیر نباید چندان تعجب‌برانگیز و عجیب باشد.
كیفیت ممتاز جسمانی او باعث شده تا روحیه او نیز در بالاترین درجه ممكن باشد و همین انتقال از جسم به روح باعث شده تا او یكی از متفاوت‌ترین ورزشكاران حال حاضر جهان باشد.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: